středa 10. prosince 2008

Hubnutí - základní body

Zhubni bez výmluv. Ucelený základní přehled pro začátečníky, kteří si nevědí rady, co jíst a kdy! Zde se dozvíte jak postupovat, co dodržovat a na co se soustředit z pohledu jedné z Vás.

Nejprve pár slov úvodem, abychom věděli, v čem spočívá tato, pro mě velmi přijmná, dietní strava, a kde jsem dělala největší chyby v minulosti, kdy se mi mimochodem podařilo shodit i 33kg, ale tím způsobem, že jsem brečela hlady a skoro nejedla. Dnes již vidím, proč mi tento způsob shazování kil, trval tak dlouho.

Základ spočívá v tom, že začneme tělu dávat vše potřebné, co potřebuje, ale vyrovnané do jednotlivých dávek jídla. Denní doporučené dávky jídel jsou 7-8. Samozřejmě, že ten, kdo začíná s tímto způsobem stravování, bude mít zpočátku problémy s vážením a počítáním jednotlivých dávek.

  1. NEHLADOVĚT, když mám hlad po 40min, zkusim se nejprve napít vody 200-250ml, jestli náhodou nemám spíš žízeň a těch 20min se to určitě ještě vydrží. Jíst 7-8krát denně
  2. DOSTATEK TEKUTIN - minimálně okolo 3l v průběhu dne, ne to dohánět na noc, pak se člověk ani nevyspí, vhodná pití je neperlivá voda, ovocné neslazené čaje, je možné pít i cola-light.
  3. OVOCE - je vhodné jíst POUZE po 45min poctivého sportu. Pokud se jí mimo, je to pro nás pouze cukr+voda, nic víc. Pokud si myslíš, že máš málo vitamínu, nahraď ovoce zeleninou.
  4. KÁVA- pokud máš rád(a) kávu, vypij také více vody..tzn. jeden šálek kávy-2 sklenice vody.
  5. Ze ZELENINY NEJVHODNĚJŠÍ - salátová okurka, rajské, čínské zelí, paprika, ředkev, brokolice, špenát, cuketa
  6. Nejvhodnější MASO a zdroj BÍLKOVIN - kuřecí prsa, ryby, tuňák ve vlastní šťávě, tunakove steaky - POZOR NA LOSOS! - je dost tučný
  7. Nejvhodnější SÝRY a zdroje BÍLKOVIN- olomoucké tvarůžky, cottage, appetito light, tavený sýr nízkotučný Vital, netučný tvaroh
  8. K SNIDANI NEJLÉPE - OVESNÁ KAŠE - nasytí a budete se cítit skvěle, dá se koupit instantní kaše EMCO, ale nezabere vám čas ani normálně klasicku uvařená, mě to trvá 5min, já si přidávám 5g medu
  9. STRUČNÝ VÝPIS DLOUHÝCH SACHARIDŮ - celozrné pečivo, pečené brambory, tmavá rýže, ovesné vločky, suchary a různé dexi chlebíky
  10. LUŠTĚNINY - luštěniny jsou nevhodné na dietní program a to zejména ve vařené a dušené podobě (touto úpravou se ještě zkrátí délka sachrů) v různých sýrových variacích už je to lepši. Ale ani tak nepřehánět pořád je to hodně výživné.
  11. NEBOJTE SE JÍST VEČER - zapomeňte na rady, že poslední jídlo by mělo být okolo 17h. Dodržujte INTERVALY CELÝ DEN A TUDÍŽ I VEČER , klidně si dejte hodinu před spánkem jídlo, aby jste se nevzbudili hladem..
  12. Další takovou zásadou by mohlo být, když delší přestávku mezi jídly, tak je lepší k večeru, tzn. Dopoledne držet raději menší rozestupy než večer, ale tohle je jenom pro zajímavost. Stále si budeme pamatovat, že častěji je lépe. Když mám v plánu na den 200g kuřátka, je lepší si to sníst na dvě porce, ne se přecpat najednou..
  13. CVIČENÍ - jelikož na naše stránky chodí hodně žen, ale také muži, kteří mají už velkou nadváhu, není pro ně vhodné cvičení jako pro lidi, kteří jsou tady, aby si vyrýsovali postavu a nebo shodili "pouze 5-7kg"…spousta lidí, kteří mají takovouto nadváhu, se již hrozí z pouhé myšlenky, že " budou muset cvičit" a raději to předem vzdávají. NEBOJTE SE NIČEHO, já jsem přesně ten příklad, kdy jsem se začala pohybovat pouze svižnější chůzí. Nic nelámejte přes koleno. Jděte se projít, když máte chuť, ale na druhou stranu se nevymlouvejte! Každý sám za sebe si musí říct, co chce dokázat. Nejlépe je, si určit cíl procházky. Já jsem si určila, že ujdu tolik, aby mi to spálilo 500kcal. Mám hodinky s možností měření tepové frekvence a tudíž i měření kcal. U mě to dělalo svižným tempem okolo 1,15-1,20h. Takže moje rada je, kdo může jít do práce pěšky, ať toho využije, bude z toho mít dobrý pocit. Tato doba se dá rozdělit i do dvou procházek, to už záleží na každém z vás. Pokud i toto bude příliš, choďte ob den. Hlavní je, začít se hýbat.
  14. SPÁNEK - pokud rádi spíte odpoledne jako já, tak spánek se do přestávek nepočítá…takže neznamená, že musíte jíst…
  15. DRŽTE SE HLAVNÍCH ZÁSAD, které se zde používají. Nyní mám na mysli to, že když se mají psát jídelníčky s vypsáním sacharidů, tuku a bílkovin, udělejte to. Jak vám má potom Martin pomoci, když napíšete " nehubnu, a nevim proč" a přitom do deničku nenapíše ani to základní??
  16. Zdržte se SLADKOSTÍ - je to poprvé, kdy nemám absolutně chuť na sladké. Nepomohl mi ani reklamní chrom a všechny ty tabletky okolo. Jakmile si vezmete malou sladkost, je to jakoby jste spustili mechanismus v těle.
  17. JAK TO UDĚLAT, KDYŽ CHODÍM DO PRÁCE? Tato otázka určitě trápí mnohé z vás, proto další zásadou úspěchu je, že si jídlo předem připravíme.
  18. NEKOPÍRUJTE JÍDELNÍČKY, které jsou hodnotově pro daleko hubenější jedince, než jste sami, mohla by vás přejít chuť bojovat už jenom při pohledu na méně stravy.
  19. NENECHTE SE ODRADIT ani od toho, že "mě už nic nepomůže", vy to musíte zkusit A VY TO DOKAŽETE.!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat